CINE MI-A FURAT TIMPUL ??????

Am de treaba de nu imi vad capul  , dar am zis   STOP . Nu stiu de ce asa deodata m-a cuprins o groaznica nostalgie dupa vremurile de demult apuse . Imi amintes cu drag de copilaria din saptamana mare , unde mai mereu eram  la bunici. Acolo imi si doream mereu sa fiu . Cu ceva timp inainte mergeam cu bunica sa ,, ne inoim ,, de Sf. sarbatori , cu rochite si fustite fel de fel . Imi amintesc ca in saptamana mare era ceva magic . Mai ales de astazi joia mare , cand se vopseau oualele ( ale mele sunt pe foc momentan ) , cand  le ascundea bunica de noi ca deh’ ,,  -chiar nu mai rabdati  pana de sarbatori ?,, n-e spunea ea. Noi le vedeam asa rosii si lucioase , ce  am mai fi infulecat din ele , dar strictetea era strictete!!  Nu mai povestesc de modelele strabunicii de a varui ,, hornutul,, Hornutul era cuptorul de afara unde se umplea cu lemne si se rumenea apoi friptura si cozonacii infudati peste noapte. Avea mamuca un obicei de al varui , apoi cu flori de coada soricelului le inmuia intr-un var mai inchis si picta asa pe varul celalalt, ….ca sa facem frumos….spunea ea.De la ea cred  , ca am mostenit talenul asta de frumos :)………..Iar vinerea cand se coceau cozonacii si pasca , tavi intregi , salivam la gandul ce ne asteapta .Nu exista la noi , sau nu stiam de snecks  , dulciuri din comert si alte cele .Probabil de aceeia n-i se parea atat de bun , tocmai pentru ca nu aveam nici o alta solutie.     Dupa ce era focul gata in cuptorul de afara , arunca bunica o mana de malai ,, de incercare ,, spunea ea …asa proba   cuptorul cu microunde 🙂  Nu ne departam prea tare de el ca  deh’ sa nu fim cumva prezenti atunci cand se scot . Si atunci era durerea cea mare .ce arome ce atmosfera   …..bineinteles ca nu aveam voie atunci  si nu primeam dar faceam noi ce faceam ne furisam si ciunteam toti cozonacii . !!!!!!!!  Of ce vremuri ce timpuri , cum ma faleam in prima zi de Pasti cu hanutele cele noi fata de ceilalti copii si ei la ranul lor la fel. Chiar daca   o mica parte din copilarie a fost frumoasa , acea parte cat de mica reapare mereu si nu doreste sa fie uitata . Nu pot si nu vreau sa uit ce a fost rau tocmai pentru a nu pierde si aceste momente cand a fost bine . Nu vreau sa fie un fel de spovedanie , dar m-a cuprins un dor nebun de TIMPUL din copilarie si mai ales in preajma acestor sarbatori. Poate daca as fi stat la bloc  alta ar fi fost situatia , dar stau la casa si fiecare floare , ierbuta , imi aduce aminte de timpul frumos de odinioara. Chiar si mirosul de balegar de la vaca vecinului  , nu imi displace , …stau si ma gandesc  _  oi fi vreo ciudata  ? cand toti se stranba  ca miroase urat ??  Mie imi amintesc de vacutele bunicilor cand beam laptele cald , nestrecurat , nefiert …asa plin ,, de microbi ,,  Daca nu fac cumva sa ma opresc, nu o sa pregatesc nimic pentru Pasti si  vor manca astia  blog si facebook pe paine . Nu imi dati atentie , am zis ca daca scriu ma eliberez cumva de povara trecutului si voi trece la treaba . Dar nu inainte de  a-mi da TIMPUL  INAPOI . Totul trece prea repede , ravnesc la acele vremuri . va pup  pe suflet si sarbatori cu bucurie si multa liniste sufleteasca  !!!!!!548156_436072013095412_1295611399_n

6 thoughts on “CINE MI-A FURAT TIMPUL ??????

  1. Draga Amalia impartasesc cu drag amintirile de odinioara traite frumos, alaturi de parinti,bunici ,frati si multi verisori .Cred ca totul era magic datorita faptului ca eram copii,fara grijile si poverile ce acum le purtam ca adulti.
    Paste fericit si tie.

    • daaaaaaaa sa stii ca asa este . Cu toate ca nu peste tot . Am de exemplu fratele de 25 ani ramas in acele locuri , si la varsta aceasta nu stie saracu de cluburi , nici calculator …etc Adevarul este ca , daca nu ar munci nu ar avea din ce trai .La tara asta este avere , carul, caii , vacile ..etc. Imi pare rau ca unii tineri de astazi nici nu stiu sa mulga o vaca sau sa dea cu o sapa . Toate astea le faceam din pura placere nu din obligatie . Cat ravnesc acele vremuri si sunt convinsa ca sunt multi ca noi . Sa ai sarbatori linistite cu bucurie in suflet alaturi de cei dragi , Lacra 🙂

  2. Nu am timp să-ți scriu foarte multe dragă Amalia:) , doar să-ți urez sărbători fericite, bucurii, să ai casa plină de veselie și de împliniri! Te pup!

Leave a Reply

